lørdag 12. januar 2013

Lørdagsliste #1 - 5 dags øyeblikk

I det lykkebringende året 2013 skal jeg skrive lister. 
Det på sin plass å dele noen av de med dere. 
I dag har jeg plukket ut fem gode dagsøyeblikk; 
fra fineste januarlørdagen! 


1) Lykken er å få sove lenge, for deretter å drikke dagens første kaffe i pysjen. 
Før frokost! Da jeg var på ferie hos bestemoren min fikk jeg alltid et glass melk og en kake/llefse før frokost. Den første fridagskaffen = samme følelsen av glede. 



2) Ut på tur! 
Petrus forlangte å få med seg sekken sin , med mat og drikke i, på tur i dag. 
Det fikk han. Vi kom oss ut i den lave januarsolen. Ut i den klare fine lufta. Vi kunne faktisk kjenne solen i kinnene da vi kom oss til stranden. 




3) Kjenne solen i kinnen på stranden
 Her er gutta på vei bortover stranden for å komme til stien i skogen. 
Før vi kom så langt så hadde vi spisepause. 
Brødskive, vann og en overraskende nissesjokolade ble fortært av minstemann.



4) å Gled seg over andres fryd
Her forsvinner "ikkelade-nissen" ned i magen. 




5) Å  smile av den gladeste hunden av alle
Vår lille hund, en Bichon Havanaise, liker vinteren bedre enn alt. 
Bare hun er riktig kledd. Dagens outfit er et dekken fra Richoo. 

På tampen må jeg fortelle at jeg har slengt meg på 100 dagers prosjektet på instagram, hvor målet er å være fysisk aktiv de neste hundre dagene. TIl nå har det vært en god motivasjon å være med på prosjektet, og måtte dokumentere det. 
Finner de på @petrusogpetrine

Er du en utsetter som trenger et puff eller deadline for å komme i mål ? 


God lørdagskveld til deg og dine :) 
Petrine 

9 kommentarer:

  1. Deilige glimt, slike turer er så fine - frisk og klar luft men med sola som varmer litt også:) Den instagramutfordringen hørtes smart ut - jeg er av de som trenger et puff så om jeg kaster meg ut i noe slikt skal jeg jammen annonsere det på IG også - da må jeg da;D Lister er forresten et must her og jeg liker innlegget ditt på flere plan!

    Ha en god kveld kjære du, og kos deg med noe varmt i den fine koppen din (som jeg kjenner jeg kommer til å kjøpe maken til om ikke så lenge;).
    God og varm klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så deilig når vi tar oss tid til å bare nyte dagen.
      Det fikk vi gjort både lørdag og søndag, med det resultat at motivasjon for å dra på jobb satt langt inne i dag..
      Men, da jeg først var der, så var vi jo igang.

      Nann K

      Slett
  2. Ser ut som en kos lørdag,
    herlige hverdagsøyeblikk.
    Alltid kjekt med litt drahjelp når det gjelder å komme i form.

    Fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett
    Svar
    1. Var den deiligste lørdagen. Ikke en butikk og ikke en annen plikt i sikte. Helt topp!
      Håper helgen har vært god for deg og dine <3

      Slett
  3. Så fine bilder.. Så ut som en flott lørdagsutgave. Passe lang og passe spekket med kos i stedet for slit... Fortsatt god helg til deg og dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var den godeste helgen av mange. Vel verdt å mrke i kalenderen som god.
      Håper du har hatt gode dager med dine du også. PÅ kafe og på handletur, så jeg på Insagram :)

      Slett
  4. Herlig :)
    Jeg raser bare avgårde og lever etter filosofien, godt med alt som er gjort *fnis*

    Ønsker deg en fortryllende start på uken!
    Her skal kvelden tilbringes med en kjær venninne, jeg som hater å shoppe skal faktisk bli med henne på shopping (grøss og gru) - hva man ikke gjør for de man er glad i *smile*

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
    Svar
    1. he, he jeg er heller ikke god på shoppping, og uten på et ukeblad i matbutikken i dag så jeg at man skulle ta detox på klesskapet, men hva det hadde blitt igjen i mitt da, det er en gåte :)
      Håper du har det kos alikevel :) og å være med venninner er jo kos.

      Klem

      Slett