søndag 24. februar 2013

Petrus sine favoritt Apps



Vi hadde besøk her om dagen. 
Gjesten hadde med seg sin Ipad 
og hun lot Petrus få lov til å prøve Appen Tailking Tom. 
Stakkars lille poden. 
Han spratt tilbake og fant fanget mitt. 
Det var "kummelt",
faktisk så skremmende at det ikke var fasinerende samtidig. 

Da er mammaens pad mer sikker. 
Der finnes nemlig apper han kjenner. 
Det til tross for han ikke ofte får brukt de. 



I Vennbyen kan han spille memory, han kan slukke brann, 
rydde på plass i førstehjelpsskrinet 
og han kan se små filmklipp. 
Fargene er klare og fine
Dessuten er byen er fri for 
snakkende katter som slår
 klør over skjermen.

Videosnutten gir et lite innblikk i hva som er på App-en 




Shrak Dash er også populær, 
og den passer også for eldre barn og voksne. 
Den minner meg om Angry Birds.
Petrus drar gjerne haien i halen 
for å få den til å sprette slik at den fanger poeng. 



Drawing Pad er en app som jeg har nevnt tidligere. 
Den er et ypperlig tegneprogram, 
som blir brukt av store og små i den Petrinske familie. 
Programmet har et godt utvalg av farger og ulike tegneverktøy, 
som kritt, tusj, oljefarger og mer til. 
Det er enkelt å finne frem til verktøy og farge, 
noe som gjør at Petrus ordner valgene selv. 
Etter tegneøkten kan bildet lagres, 
om det er ønskelig.





Timmy Tid er også en app som jeg har nevnt tidligere. 
Den er fortsatt populær, 
men da han tidligere bare ønsket å fargelegge bilder av Timmy, 
så blar han gjerne i de to korte bildehistoriene som er en del av appen. 
Det at historien blir fortalt på engelsk er visstnok helt OK. 

Lillesøster - bøkene 
er like populære på Ipaden 
som i innbundet utgave.

Ha en knallfin dag :)

Petrine 



4 kommentarer:

  1. Hei på deg. Fine tips. Mottas med glede. Og så må du titte inn til meg for du vant giveawayen min. Litt morsomt det da siden jeg har gjort storeslem her inne hos deg :) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, nå skal navnlappene jammen få farge på seg :)

      Klem
      Nann K

      Slett
  2. Vennebyen er en favoritt hos oss også, og så er SirMania-appen utrolig gøy:)
    Ellers fant vi en brannman sam-app som slo godt an men den er på engelsk og litt forvirrende i menyene.
    Takker for tips hos deg og skal se på noen av de andre - alltid kjekt med nye gode apps.

    Og gratulerer med premien hos Laila:)
    God ny uke til deg
    og god klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips, Hanne. Jeg skal sjekke de ut. Det er alltid godt med tips, for å sitte å lete er ikke alltid lett.

      Klem
      Nann K

      Slett