tirsdag 2. april 2013

Oppskrift på såpebobler

Fotograf: Nicoline i Central Park 
Petrus elsker å blåse såpebobler. 
Han liker å prøve å fange de, 
for å blåse de ut på nytt. 

Det hender at han blir så ivrig
at han plutselig bikker på begeret med 
såpeboblevann, 
og da er det plutselig tomt.



Om man ikke har "boblevann" tilgjenglig, 
så har jeg funnet frem til en oppskrift som er god. 
Du trenger zalo, glyserol ( kjøpes på apoteket ) og litt sukker. 
(Glyserol er kjekt å putte i vannet til juletreet også)

Oppskriften er følgende: 

0,5 dl Zalo
1,75 dl vann
5 - 6 dråper glyserol 
og en liten klype sukker. 

Vår erfaring er at det virker best om det får et døgn på benken, 
derfor lager jeg litt mer når jeg først er i gang.





4 kommentarer:

  1. Takk for tips, jeg har bare brukt zalo. Men skal følge ditt tips neste gang!
    -ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det fungerer bedre enn zalo, i alle fall om man lar det stå litt før man bruker det ;)

      Slett
  2. Åh takk for tips :) Har nemlig såpebobler i goodiebagene til bursdagen min *blunke*

    Fin start på uken, fine du :)
    takk for alltid like fine og oppmuntrende!

    klem&smil

    SvarSlett
    Svar
    1. Såpebobler i goodiebags, så morsomt! Tror gjestene dine blir godt ivaretatt

      Slett