tirsdag 24. mars 2015

Ferieforslag: Legoland for store og små

                                                                                                     -  Sponset video -



God morgen! I dag så hadde jeg og Petrus god tid til før dagen skulle starte. Det betyr at vi tok en liten prat i senga før dagen lokket. Temaet var Legoland. Han hadde skikkelig lyst til å dra tilbake dit. Vi var der i høstferien, - noe som ga hyggelig minner for hele den Petrinske familie. Petrus begrunnet ønsket sitt med at han ville tilbake for å se på bilene, båtene og heisekranene som kunne kjøre av seg selv, han ville se på alle byene, han ville leke brannmann og han ville tilbake for å se på sjøhestene og pinvinene. Jeg er med på tankegangen og tenker at Legoland er like spennende nå som det var for meg da jeg var liten. Eller, det er faktisk mye mer å oppleve nå enn da!! 13 - åringen hos oss likte nok alle de attraksjonene som ga han fart og bevegelese. Det er faktisk 55 attraksjoner der. Han var også opptatt av de flotte byggverkene og av Olsenbanden som faktisk er å finne i miøjet :)





Vi har ikke planlagt ferien for sommeren enda, men Danmark er et av destinasjonsaternativene. Personlig så synes jeg landet tilbyr det meste og at ingen kan familieparker som våre nordiske venner. Legoland er et eldorado for alle byggende entusiaster, men vår lille pode var også fornøyd med 4D kino, med dyrene, med Atlantis og som sagt med alle de selvgående kjøretøy i de oppbygde miljøene. Hadde han vært yngre så hadde han npk vært kjempe fornøyd med Duploland, der det var lagt tilrette for aktiviteter og lek for de aller yngste. Om vi skal dra til Jyland eller Fyn i sommer så er det selvfølgelig at vi tar turen innom parken som startet i 1968 og snart har femtiårsjubileum.


Vi har vært inne på ulike nettsider for å søke opp ulike alternativer til reisemåte og til å bo. Det virker lettvint å bestille en hel pakkløsning, hvor båtturen, bolig og inngang til parken er inkludert. Colour line har et slikt tilbud. De har en reklamefilm som absolutt får meg til å ønske meg til landet det er deilig å være norsk i, - Danmark. Da jeg tok en titt på videosnutten så drmte jeg meg tilbake til høsteferien hvor vi også besøkte Lalandia, Givskud Zoo og shoppet i nabobyene.




Hvor går ferien for dere?

Petrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar