lørdag 9. mai 2015

Løvetannens bønn



Blås på meg barn! 

Fang mine stigende stjerner 
og kikk på min gule sol
- som brenner i gressets grønne himmel - 
med alle de undrende øyne. 

La de små barn komme til meg
for de vet ikke hva ugress er. 
                                                        Harald Sverdrup 

Da vi var på vei til barnehagen i går morgees så ble jeg stoppet av en gutt som jublet: 
"Mamma, nå er det sommer! Bommuls - blåse- på - blomsten har kommet!" 
Ja, det er lysere tider og Petrus er glad for å puste små stjerner avgårde.
 Morsom tanke at et øyeblikks barnlig glede 
kan bli mange timers jobb for de som vil holde plenen sin uten gule, skinnende soler. 

Ha en god dag, med eller uten blåse - på - blomster! 

Petrine:) 

2 kommentarer:

  1. Løvetenner ber jo om å bli blåst utover! Plener blir ikke stygge av litt gult :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, de gjør jo faktisk det, - og jeg er enig i at gult er kult i alle fall på plenen. jeg synes det er litt mer styr i rosebusken :)

      Slett