torsdag 15. mars 2012

Å blogge om å blogge



Jeg liker å skrive.
Veldig godt!

Men
jeg begynte å blogge for
å bruke kamera mer enn jeg
har gjort til nå,
for å dele refleksjoner
som "gammel" mamma,
for å komme i gang med strikking
og andre hobbyrelaterte ting.
Motiverende å dele det på bloggen.

Og jeg er i gang.
Jeg føler meg frem,
og skriver fra hjertet.
Ut fra impulsmetoden.
Jeg har tenkt til å lage en plan.
Snart!

Jeg leser andre blogger.
De er ryddige.
De er rotete.
De tar tak i detaljer
eller store saker.
Det er mange driftige,
morsomme, reflekterende
og vakre innlegg.

Jeg prøver meg frem
på bilderedigering,
eller prøver å finne
gode redigeringsprogram.
Det er vel mer nær sannheten.

Jeg gjør om designet,
prøver ut hva jeg kan trives med.
Prøver å innhente tips og ideer.

Og jeg trives.
Med å lese, med å lære
og med å finne min stil
og min stemme.

Jeg funderer på hvordan
blogger blir markedsført,
hvordan de får følgere
og om det er bedre med et eget domene
enn med blogger!

Jeg lurte på hva som er forskjellen
på lesere  og unike lesere.

Hva er det som fenger ?
Hva er det som ikke treffer
og hvor er grensen mellom
personlig og privat?
Hvordan få personlige bilder
samtidig som
ansiktet til barna ikke skal synes?

Hvordan får jeg knyttet innlegg
til nøkkelord?
Hvordan lage en knapp hvor
andre kan linke seg til med
give away?
Og kan jeg legge til et bilde etc
som knyttes til for eksempel
en treningsdagbok som
jeg plikter meg til å oppdatere hver dag?

Jeg bare lurer!
En dag skal jeg ha funnet ut av det :)

Kanksje noen har noen tips?



Petrine :)



4 kommentarer:

  1. Hei

    Har ingen gode råd å komme med når det gjelder blogging for der er her helt "grønn". Men det er morsomt å lese bloggen din, er innom hver dag. Flott at du har kommet igang!

    Klem Wenche

    SvarSlett
  2. Så hyggelig :) Fortsatt å lese, og spre gjerne ryktet.
    Ha en knall fin dag!
    Fin dag tilbake :)

    SvarSlett
  3. Det er bare å fortsette å blogge, legge igjen kommentarer hos andre, så får du noen besøk tilbake:) Etterhvert finner du "dine" blogger, og de finner deg:) Har du funnet ut av dette med å linke? Når du skriver et innlegg, markerer du det ordet du vil skal være linket, så klikker du på "kobling" som du ser øverst i boksen, og så limer du inn nettadressen du vil nøkkelordet ditt skal kobles til....Elendig forklaring, kanskje, men prøv:) Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbakemelding, Pia! Jeg får til vanlig kobling mot link, men om jeg vil ha flere av mine innlegg under et overordnet begrepsknapp, om du forstår hva jeg mener... Lar det seg gjøre? Uansett, takk for veiledning. Liker bloggen din , forøvrig .

      Slett