torsdag 17. april 2014

Om gjenbruk og Tvillingklubben Moss sitt marked, igjen !




Jeg har brettet og brettet! Jeg har prøvd på Petrus og brettet! Jeg har konstantert at poden trenger en ny garderobe. Jeg har forøvrig lest på bloggen til Charlott Pettersen at det er moderne med korte ermer på klærne, men jeg er ikke sikker på om høyvannsbukser er like in.  På soverommet står det mange bæreposer med helt og flott tøy som jeg skal gi videre til noen jeg kjenner. Jeg har nemlig sansen for gjenbruk og jeg tror barn lærer noe viktig ved å gi bort og arve tøy, både med hensyn til miljøet og i forhold til mellommenneskelige verdier og økonomi. 



Det er dessverre ikke slik at alle har noen å arve av og det kan være at de ikke har noen å gi klærne videre til heller. Da har jeg et tips til de som bor i Østfold. Neste helg så har Tvillingklubben i Moss et flott marked, hvor det selges klær, leker og utstyr for en meget billig penge. Det er ofte en symbolsk sum på det som selges, for målet er at man skal kunne bytte det som er pent og helt videre. Alt som levers inn gåes nemlig igjennom for å sikre at alt er ordentlig og at det egner seg til salg. 
Så om du bor slik at Moss er innen rekkevidde, og at du har tid til å se gjennom bunker med klær og utstyr så kan jeg nesten garantere at du finner flott og brukbart tøy uten at det koster deg en formue. 




Ta turen til Melløs skole i Moss på søndag 27. april 2014 om du bor lagelig til samt har tid og lyst. 
Jeg skal forsøke å hjelpe til, slik jeg har gjort ved de siste markedene. Jeg synes nemlig det er et så flott tiltak at jeg mer enn gjerne stiller opp. 
men, akkurat denne helgen har også noen jubileer ... 

Petrine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar