torsdag 27. november 2014

Min plan for å sikre meg godbiter på forhåndssalg på Black Friday




Jeg har ei venninne som ikke bare burde få sort belte i shopping, hun burde få platinaplate for sin evne til å benytte Black Friday. Fredagen etter Thanksgiving så åpner butikkene i Usa tidlig, stenger sent og handelstanden sprer om seg med tilbud. Der har min flinke shoppevenninne vært for å være med på sirkuset og for å sikre seg noen godbiter. For meg som løper gjennom butikkene etter et kart som blir skissert ut fra handlelista, så er dette skikkelig imponerende eller egentlig veldig overveldende. 

Nå er det slik at noe av den norske handelstand har adoptert skikken og på fredag er det mulighet for å sikre seg en godbit både i nettbutikker og på ulike sentre. I Usa er denne fredagen startskuddet for julehandelen og om du benytter deg av de gode tilbudene og er strukturert så kan du kasnkje bli ferdig med juelhandlene denne dagen.



I nærheten av meg så har Norwegian Outlet  veldig gode tilbud. Der er det mulighet til å sikre seg en godbit i en av de 40 merkevarebutikkene som allerede selger varer med minst 30 - 70 % rabatt. Jeg var der på Black Friday da Petrus var baby og da bestemte jeg meg for at om jeg skal tilbake 
så skulle jeg ha en plan før jeg drar avgårde. 

Lite visste jeg da at jeg skulle få komme på en liten førhandel i forbindelse med nettopp Black Friday. Jeg tok den lille kjøreturen til stedet som som ligger like ved byen jeg bor i.
Denne gangen forberedette jeg meg godt. 

Det første jeg gjorde da jeg bestemte meg for å dra var å gå inn på hjemmesiden for å finne ut hvilke tilbud som er aktuelle. 
Da jeg er vant til å løpe fra butikk til butikk ut fra handlelsiter, 
så tenkte jeg at det samme prinsippet var aktuelt når det er mange butikker og mange tilbud å velge mellom. Jeg vil helst slippe å komme hjem med ting jeg ikke trenger så derfor laget jeg følgende liste: 
1) Hvor finner jeg de tilbudene jeg ønsker å benytte meg av? 

2) Hvem trenger hva?  
Hvem trenger vi gaver til?

3) Hvilke størrelse bruker de jeg skal handle til.

Og om jeg skulle hatt handelen på fredag så hadde jeg nok notert ved siden av det jeg ønsket å handle når timestilbudet er. Det er nemlig noe som blir solgt som timestilbud, - og da hadde jeg treng en oversikt over det. 



Med listene i hånden skal jeg kom jeg meg raskt fra butikk til butikk. Jeg visste hva jeg så etter og hvilke størrelse jeg trengte.  I løpet av en time så hadde jeg sikret meg mange godbiter. Det ble Trolldress på Petrus, det ble dunjakke på meg, sko på Petrinemannen, ullundertøy til hele familien, skihansker, treningstøy, luer, samt gaver. 

Jeg er faktisk imponert over hvor god jeg var til å utnytte timen jeg hadde til disposisjon.

Og om du tar turen til Outleten i morgen så vet jeg at det skal være lasershow, det er utdeling av gaver og det er mye som skjer i tillegg til at handleposer fylles og kort går varme.

Petrine :)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar