søndag 30. november 2014

Der gikk startskuddet for adventstiden...



Denne helgen har vært et et frisk pust i livet vårt. Vi lever i vår egen lille boble og da var det kjekt for minstemann at vi virkelig har fylt på med staslige opplevelser. Poden har nemlig "lest" plakater rundt om i byen vår, - plakater som har fortalt at det i disse dager er Peter Pan forestilling i regi av Teaterkråkene. Da jeg fortalte han at vi skulle dit så jublet han og fortalte at han skulle pynte seg, - med fotballstrømper!! Det var kjekt at han hadde tredd på seg yndlingsokkene, for det var et skikkelig fyrverkeri av en festfroestilling med sang, musikk, humor, gode skuespillere og ikke minst folk som fløy. Det var så imponerende at vi har en fireåring som vil se forestillingen flere ganger og som har fylt stuegulvet med puter og madrasser,. Kan Peter Pan fly så vil vel trening være tingen? Jeg har forsøkt å antyde at det ikke er noen mennesker som kan fly, men han er overbevist om at øvelse gjør mester.... 

Jeg digger innstillingen så jeg heier på han der han hopper fra uante høyder :) 




I går var det høytid i heimen. 
Petrus var en medhjelper som fant frem adventspynten. 
Han var glad for at stjerner kom på riktig plass, 
at lyslynge ble lagt rundt noen furugreiner ute,  
at nisseserviset ble satt i skapet 
og sist men ikke minst, 
at julekalenderen dukket opp igjen. 


Jeg er så glad i julebøkene og gleder meg til lesestundene fremover også :) 


Adventstiden starter også med at vi bytter innholdet i bokhylla. 
Nå har mange av de tradisjonsrike julebøkene våre havnet på hedersplass
 og vi gleder oss til lesestundene. 


Det var juleverksted på de forskjellige avdelingene 


I natt ble jeg vekket, sånn omtrent klokken 04.00, fordi Petrus var klar til å dra i barnehagen. Det var ingen andre, men midt på dagen så var hele gjengen på besøk i Petrus hverdagsliv  I dag var hans daglige oppholdsted festyntet med lys og lykter, med nisser og bukker, med mose og stener, med perler og kastanjenøtter samt julenek. Til og med Mille, den ene ponnien hadde trukket festklærne på. 



Cowboygryte over bålet, samt grøt og annen servering p åbordet

Helgen bar vært opplevelsesrik, feststemt og så god som den kan være :)
- og vi gläder oss til adventstiden <3

Petrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar