torsdag 28. november 2013

Adventstid på tvers...



Vi har litt uvanlig tilnærming til adventstiden i år. 
Vi pleier å vaske.
Det henges opp gardinger på kjøkkenet og stjerner i vinduene. 
Per i dag er tidens tilstand at vi har droppet vaskingen.
Sorte plastsekker og hvite presseninger henger rundt om.
Det er ikke Petrus julekalender i år er å gjette hva som er bak plastikken.
Det er heller ikke spesielt vakkert!
 Årsaken er at vi de siste døgnene har demontert badet 
og dens inventar i håp å få det til et triveligere rom. 
Helst på denne siden av jul. 
Hadde jeg vært en interiørblogger så hadde jeg nok kommet på å ta noen før og nå bilder. 
Men, den gang ei....

via


Apropo interiørblogging. 
Er det flere enn meg som synes det er litt snodig 
det at Norges vakreste hjem for eksempel vinner et kjøkken i premie? 
Hallo, med en nedslitt kjøkken eller et kjøkken uten sjarm og stil, 
så hadde man vel ikke vunnet trofeet? 

Jeg kunne trenge et nytt kjøkken, 
men det i seg selv er jo en av mange årsaker til at jeg ikke
 vinner Norges vakreste hjem prisen. 
Men, prisen på kjøkken kan jeg forholde meg til om jeg velger å bytte ...



Men nå er det jo badet det hele startet med. 
Det er nok klar i god tid før vi skal ta julebadet. 
Gjett om jeg gleder meg. 
Og det er jo det adventstiden handler om å vente og om å glede seg. 
Helt i trå med årets opppussingsprosjekt, 
men helt i utakt med tradisjonene.

Petrine :) 

1 kommentar:

  1. Morsom premie til Norges vakreste hjem. Litt som sykkelaksjonen vi har på jobb, der kan man vinne sykkelpumpe, sykkellykt osv. Man har kanskje sånt dersom man sykler liksom...

    Lykke til med badet, håper det blir ferdig før jul.

    SvarSlett