mandag 25. november 2013

En anerledes historie om goodiebags



Ting blir ikke alltid som man har tenkt seg, heller ikke i mitt liv. 
I går kveld hadde jeg puttet de mange gavene fra Fabkos i et par poser og plassert de på skrivebordet. 
De skulle stå klar til dagens fotoshoot. 
Det skal jo blogges om det flotte gavedrysset, 
må du vite. 

Som sagt, man setter ikke alltid regien selv, 
spesielt om du lever i samspill med andre: 
Nederst i en av posene var det en mørk og sikkert god mexicansk sjokolade. 
Den hadde et kakaoinnhold på 70 prosent, smak av ingefær og den veide 77 gram. 
Det sistnevte visste jeg lite om før jeg kom hjem fra jobb i dag:

Da lå nemlig Ipad, 
annet skrivebordstasj, 
shampo, balsam, hårkur 
og andre fine ting fordelt utover. 
Les: på gulvet! 
Midt i det hele lå papiret fra den mørke sjokoladen, 
relativt helt, 
men sjokoladen var forsvunnet. 



Synderen var den fem kilo tunge Petrinehunden
og i følge veterinæren så var 
77 gram mørk sjokolade i meste laget for 
hunder av denne størrelsen. 

Så det bar over til den andre siden av øya. 
Hele familien var med for å sikre at "jenta vår" fikk god behandling.  

Hunden fikk brekkmiddel. 
Det satt undertegnede ut av spill 
og jeg vet ikke om omsorgsfølelser og empati er av det gode
i alle sammenhenger.

Jeg fikk vondt, forsvant når sprøyta ble satt
og kjente at tårene presset på da den 
lille skapiningen skulle kvitte seg med sjokoladen 
og da hun ble tatt bort fra oss av en veterinær. 

Den lille Petrinehunden ligger på dyresykehuset hos dyredoktoren på drypp. 
Og jeg, jeg savner allerede å ha et lite vesen etter meg på en halv meters avstand. 
Får håpe hun ikke er en skjelvende liten bylt i morgen 
Vi vil ha henne hjem. 
Frisk 
og diltende i bena mine. 

Og jeg, jeg skal ned på Lille Interiør her på øya 
for å erstatte sjokoladen jeg ble snytt for... 
Den skal spises med andakt 
og utenfor hundens rekkevidde. 
Jeg har nemlig spist sjokolade fra samme fabrikant tidligere
og jeg vet derfor at jeg er snytt for en smaksopplevlse. 
Det hjelper ikke nok ikke at jeg fikk uventede opplevelser i stedet, 

Jeg kommer tilbake til de flotte gavene vi fikk i senere innlegg. 
Jeg lover :) 

Petrine 

1 kommentar: