mandag 23. april 2012

Navnforvirring ???

Petrine kan til  tider være forvirret
over Petrinemannens
navngiving av barna sine.



De heter til tider det samme,
uansett hvem han snakker om.
Det er jo forvirrende.
Ut fra historien kan jeg
noen ganger
forstå hvem det handler om,
men andre ganger så passer ikke svaret mitt.
For det er ofte ulikt svar som passer til ulik alder
og ulik person....

Og Petrinemannen er ikke alene om lage en salig blanding av navn.
Forskingen mener at det handler om hvor vi lagrer informasjon i hjernen,
og navnforvirringen skjer oftest mellom de vi har nærmest relasjon til.
Blant annet fordi vi lagrer informasjon over de vi har samme relasjon til på
samme sted på "harddisken",
så går det lett i surr...


Om heller ikke du klarer å sette riktig navn på rett plass,
og vil konstantere at du er helt normal så kan du se her.

Petrine :)



1 kommentar:

  1. Aaaah! Så det er sånn det henger sammen!
    Hver gang bestefar skal tiltale meg, så tar han alltid hele navnerekka først, og minimum de to døtrene sine. At den ene har samme forstavelse i navnet sitt som meg, gjør nok ikke saken lettere. Jeg har imidlertid lært meg til å lyde uansett navn, og tenker at han nok er ille glad i meg siden kjært barn har mange navn, hihi :-)
    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett