tirsdag 20. januar 2015

Overraskende nok





Jeg overhørte noen elever som sa at de levde kjedelig. 
De var nevnte at de var mye hjemme, så ofte film og var søkende og sosiale på nettet. 
De var i liten grad ute blant andre. 
"Jo, takk", tenkte jeg, - "det høres ut som mitt liv!" 
(bortsett fra et jeg ikke ser mye film og er lite sosial og søkende på nettet)
 Det skal nemlig mye til for at jeg får stablet viljen, føttene og resten av kroppen såpass sammen at jeg stikker på besøk eller er sosial på de kveldene hvor det er rom for det. Jeg kan forlate hjemmet når jeg ikke har bakglatte sko: Da kan du finne meg i nærmiljøet sammen med den lille Petrinehunden.  Bevegelsesradiusen er som sagt begenset. Derfor hadde jeg en tanke om å være mer sosial i 2015 og et mål om å få ønsket omgjort i handling! 

Med dette som bakteppe så sendte jeg en melding hvor jeg ba ei venninne hjem på hverdagsmiddag. Vi ble enige om at jeg skulle lage pizza og at hun skulle komme klokken halv fem. 
Det gjorde hun også, - i dag! 
Maten er nok ikke ferdig før i morgen. 

Hadde jeg hatt en almanakk så hadde hun nok ikke dukket opp som julekvelden på kjerringa, 
- men, det hyggelige er at vi får besök på middag to dager på rad 


Petrine :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar